Infiinţat în 1926, grupul STIHL are în prezent 8.000 de angajaţi la nivel global, având peste 35.000 de distribuitori autorizaţi în mai mult de 160 de ţări.

STIHL este unul dintre liderii pieţei de echipamente şi articole pentru pădure şi grădinărit dedicate profesioniştilor şi pasionaţilor, echipamentele oferite de această companie fiind recunoscute printr-un nivel înalt de calitate şi fiabilitate.
În anul 1997, grupul STIHL a luat decizia de a deschide o filială în România, decizie urmată de implementarea soluţiei ERP Microsoft Dynamics NAV.

Situatia initiala

Soluţia ERP trebuia să răspundă cerinţelor STIHL Romania şi să ofere un suport consistent la nivel de grup. Soluţia urma să asigure optimizarea fluxurilor logistice şi financiare, permiţând totodată integrarea facilă cu diverse sisteme existente la nivel de grup. STIHL Romania a înregistrat o evoluţie deosebită pe piaţa din România, în acest context scalabilitatea soluţiei ERP implementate a fost o cerinţă intrinsecă în procesul de alegere a unei astfel de aplicaţii.

Microsoft Dynamics NAV este o soluţie integrată de business. Soluţia integrează suport pentru principalele procese de business. De asemenea, sunt disponibile module specializate pentru automatizarea fluxurilor de producţie, managementul relaţiei cu clienţii şi Business Intelligence.

Recomandare

  • În cei peste 18 ani de utilizare, sistemul Microsoft Dynamics NAV şi-a demonstrat capacitatea de a răspunde diverselor provocări de business. De asemenea, am apreciat posibilităţile de personalizare şi capacitatea acestuia de a fi integrat cu diverse alte aplicaţii.

Solutia 

Filiala din România a optat încă de la deschidere pentru implementarea Navision (numele anterior al soluţiei Microsoft Dynamics NAV). La data iniţierii proiectului, Navision se afla în portofoliul companiei daneze omonime, companie care a fost achiziţionată în 2002 de Microsoft. Navision era în 1997 un produs flexibil, care putea fi adaptat pentru a răspunde cerinţelor unor implementări complexe. Iniţial a fost implementată versiunea pentru sistemul de operare MS-DOS, ulterior realizându-se update-ul la o versiune pentru Windows.

Beneficii

„În cei peste 18 ani de utilizare, sistemul Microsoft Dynamics NAV şi-a demonstrat capacitatea de a răspunde diverselor provocări de business”, a declarat Ionuţ Anton, IT Manager – STIHL Romania. Microsoft Dynamics NAV a permis realizarea unor adaptări, un număr mare din funcţionalităţile acestei soluţii fiind modificate pentru a răspunde cerinţelor STIHL. “Am apreciat posibilităţile de personalizare şi capacitatea soluţiei Dynamics de a fi integrată cu diverse alte aplicaţii”, a precizat managerul IT. Pe partea de logistică, sistemul a contribuit la automatizarea fluxurilor de distribuţie.

Soluţia implementată la STIHL a permis utilizarea codurilor de bare pentru operarea stocurilor în depozit, comenzile şi facturile fiind gestionate automat în cadrul acestuia. Microsoft Dynamics NAV a oferit suportul pentru dezvoltarea canalului de parteneri STIHL din România, contribuind la fluidizarea întregului proces de distribuţie. Sistemul a integrat şi funcţionalităţi de service, apte să răspundă modelului de afaceri orientat pe parteneri din cadrul companiei. Modulele financiar-contabile au fost în totalitate adaptate cerinţelor legislative din România. În plus, a fost posibilă integrarea cu diverse aplicaţii existente la nivelul grupului STIHL, aplicaţii care asigură consolidarea informaţiilor financiare pentru întreaga companie.

Sistemul permite folosirea arhitecturilor moderne şi face posibilă utilizarea serviciilor Web pentru integrarea cu aplicaţii într-un mediu eterogen din punct de vedere al tehnologiilor folosite. Microsoft Dynamics NAV integrează funcţii puternice de raportare. Sistemul oferă acces la rapoarte în timp real, managerii STIHL Romania având o imagine de ansamblu asupra principalilor indicatori economici. “Suntem foarte mulţumiţi de Microsoft Dynamics NAV. De asemenea, am apreciat stabilitatea sistemului şi capacitatea acestuia de a fi adaptat cerinţelor companiei noastre”, a concluzionat Ionuţ Anton.