Orkla Foods România este una dintre cele mai importante companii de pe piața locală a bunurilor de larg consum, fiind prezentă în România din anul 2002. Compania este parte a grupului norvegian Orkla, una dintre cele mai mari firme listate la bursa din Norvegia

Produsele locale sunt realizate în fabricile din București, Covasna și Iasi. Pe segmentul retail, Orkla deține 9 branduri: Ardealul, Bunatăți de la Bunica, Fruhstuck, Holland, LaMinut, Linco, Tomi, Unirea și Wiesana, care acoperă mai multe categorii de produse - de la pate la conserve de carne, muștar, sosuri, creme de hrean, margarină, ketchup, aluaturi congelate – comercializând astfel peste 80 de produse în diverse gramaje.

Situatia initiala

Orkla utiliza o soluție care nu mai era adaptată la cerințele de business ale companiei. Acesta a constituit punctul de plecare în orientarea către o altă soluție de business. Alte dezavantaje ce au fundamentat decizia de schimbare au fost minusuri ale soluției existente la nivel de bază de date, accesibilitate și suport din partea partenerului.

Activitatea companiei impunea necesitatea unei flexibilități mai mari, avantaj de care sistemul actual nu putea beneficia.

Cerinţele tot mai complexe ale afacerii au depăşit treptat funcţionalităţile sistemului folosit. Imposibilitatea luării deciziilor în timp util pe baza datelor deținute a generat decizia de orientare spre o altă soluție de business. De asemenea, compania se afla în situația de a funcționa fără instrumente capabile să livreze în timp real date corecte și complete despre proveniența și situația stocurilor, stadiul producției, valoarea costurilor detaliate la nivel de produs, gradul de încărcare al utilajelor, respectarea rețetarelor etc.

Recomandare

  • Proiectul de implementare nu a fost unul ușor, dar COSMO CONSULT și Orkla împreună au reușit să-l încheie cu succes, nemaiavând astăzi situații neprevăzute. Responsabilii de proiect din partea Orkla au avut un task suplimentar, acela de a revinde în intern proiectul, convingând restul echipei de necesitatea implicării și dedicării lor.

Solutia

Pornind de la complexitatea funcționalităților pe care ar fi trebuit să le acopere noua soluție, s-a ajuns la concluzia că Microsoft Dynamics AX răspunde cel mai bine provocărilor:

  • integrarea omogenă a tuturor proceselor de business într-o singură soluție;
  • reducerea nivelului de complexitate în operare;
  • creșterea vizibilității în timp real asupra întregului proces de producție.

Proiectul de implementare a fost complex, cu provocări pe măsura, Microsoft Dynamics AX fluidizând atât fluxurile între fabrici, cât și pe cel dintre acestea și sediul central.

Beneficii

Beneficiile la nivel de activitate nu au întârziat să apară. Managementul lanțului logistic a fost mult îmbunătățit prin accesul facil la informații transmise către modulele de planificare, achiziții și producție. Prin trasabilitatea și monitorizarea materiilor prime și a proceselor de producție, Microsoft Dynamics AX permite Orkla să poată indica în orice moment proveniența, data și condițiile de preluare, transport, intrările și ieșirile din depozit, modalitățile de procesare, ambalarea și livrarea etc., astfel încât fiecare lot să poată fi identificat rapid în cazul apariției unor probleme. În momentul în care sunt depistate probleme cauzate de materiile prime folosite, soluția identifică și elimină din procesul de producție lotul care a produs efectele nedorite.

COSMO CONSULT, la indicațiile echipei Orkla, a reușit să transpună în funcționalitățile livrate toate așteptările pe care aceasta le-a avut de la noua soluție, încă de la începutul procesului de implementare.

Soluția de business a permis Orkla să gestioneze în mod eficient stocurile, prin monitorizarea permanentă a materiilor prime și emiterea automată de notificări pe baza termenelor de perisabilitate și analiză predictivă a comenzilor și rețetarelor utilizate. Un alt avantaj obținut în urma implementării Microsoft Dynamics AX a fost reducerea costurilor de producție prin urmărirea conformității operațiunilor la nivel de linie de producție, evidențierea abaterilor de la normele stabilite, alocarea dinamică a încărcării per utilaj și angajat, semnalarea automată a potențialelor întârzieri la livrare etc.

La nivel de companie, departamentele care au beneficiat cel mai mult de avantajele implementării Microsoft Dynamics AX au fost cel de productie, prin creșterea productivității în operare și cel Financiar, prin urmărirea riguroasă a costurilor și prin facilitarea raportărilor de grup, complexe.

“După implementarea Microsoft Dynamics AX am remarcat o ușurare a muncii colegilor noștri. Avem acum informații necesare luării deciziilor de business într -un timp foarte scurt, și nu de pe o zi pe alta, cum se întâmplă înainte”, a declarat Andrei Cucu, IT Manager Orkla Foods România.