Hartl Group este o companie internațională care oferă servicii de transport în întreaga Uniune Europeană. Este o companie flexibilă care se adaptează la nevoile clienților săi.

Cu cele trei locații din Uniunea Europeană, Hartl este pregatită să răspundă diverselor nevoi de transport din piață, furnizând soluții rapide pentru cererile primite: sediul central al companiei este în Vomp, Austria (Hartl Connect Transport GmbH), companiile de transport fiind localizate în Timișoara, România (Hartl Carrier SRL) și Sofia, Bulgaria (Hartl Carrier Ltd).

Pe lângă locațiile din Europa Centrală și de Est, Hartl Connect are o rețea vastă de parteneri de transport în toată Europa. Ei furnizează soluții logistice complexe pentru clienți, într-o manieră eficientă și sigură.

Situatia initiala

Înainte ca Hartl să ia decizia de a implementa Microsoft Dynamics AX, fiecare companie a Grupului folosea câte un sistem independent. Deși soluțiile utilizate acopereau cerințele financiare pentru contabilitate, salarizare și raportare, Hartl avea nevoie de acele funcționalități pe care doar o soluție ERP integrată, cum este Microsoft Dynamics AX, reușeste să le ofere.

Anterior implementării Microsoft Dynamics AX, birourile regionale raportau datele financiare lunare în Excel și documentele aferente erau trimise prin e-mail. Mai mult decât atât, nicio soluție locală nu era disponibilă în limba engleză, ceea ce era o problemă reală pentru Hartl, acest lucru necorespunzând profilului internațional al companiei.

Rapoartele regionale și posibilitatea de generare a acestora, customizat, în funcție de cerințele de business ale companiei, au fost cele mai importante probleme pe care Hartl dorea să le rezolve. Compania avea nevoie de o soluție care să acopere nevoile la nivel de Grup, pentru a reduce timpul de lucru pentru raportare și a primi datele în timp real. Astfel, această implementare a devenit o prioritate pentru Hartl.

Recomandare

  • COSMO CONSULT s-a dovedit a fi un partener de încredere pentru mine, în special în ceea ce privește cele mai importante aspecte: comunicarea și costurile.

Solutia

Primul pas în cadrul procesului a fost schimbarea Sistemului de Management pentru Transport (TMS). Deoarece aplicația TMS se bazează pe Microsoft Dynamics AX, decizia de a alege soluția ERP potrivită a fost implicită.

"Am concluzionat că Microsoft Dynamics AX este capabilă să îndeplinească toate cerințele de afaceri ale Grupului nostru. Au existat mai multe motive pentru care am ales COSMO CONSULT. În primul rând, am primit o recomandare din partea partenerului nostru austriac - deoarece sediul nostru central este în Austria - în consecință, am luat decizia ca fiecare țară în care suntem prezenți să aibă un partener local de implementare. Deținând deja legătura cu partenerul austriac, am primit feedback pozitiv despre COSMO CONSULT, conform căruia aceasta furnizase, cu rezultate bune, unele dintre proiectele lor internaționale.

Concluzia întâlnirilor introductive din România, la care au fost invitați și alți parteneri, a fost că COSMO CONSULT a făcut o impresie de un înalt profesionalism", a declarat Michael Auer, CFO.

Sistemul și-a dovedit capacitățile oferind flexibilitate în furnizarea cerințelor operaționale pentru trei companii sub o singura entitate juridică, acoperind cerințe legale distincte pentru fiecare dintre cele trei țări (România, Austria și Bulgaria). Pentru a asigura succesul unei astfel de implementări complexe și pentru a răspunde cerințelor din toate țările, echipa de proiect a decis să prelungească termenul limită de finalizare a procesului.

"Ca sa fiu sincer, schimbarea sistemului a generat o anumită rezistență din partea angajaților. Datorită faptului că am avut un manager de proiect intern proactiv, gradul de acceptare a persoanelor responsabile a fost din ce in ce mai mare. În plus, datorită sesiunilor de training bine gestionate, impactul a fost minim înainte de momentul go-live", a adăugat Michael Auer, CFO.

Beneficii

Un beneficiu imediat - care a început deja de la momentul go-live – ului - a fost trecerea la folosirea aceluiași sistem contabil în toate țările noastre. Prin utilizarea Microsoft Dynamics AX și posibilitatea de a automatiza alocarea costurilor și a veniturilor către și de la toate sucursalele, Hartl a redus timpul necesar pentru activitatea generală de contabilitate.

"COSMO CONSULT s-a dovedit a fi un partener de încredere pentru mine, în special în ceea ce privește cele mai importante aspecte: comunicarea și costurile", a concluzionat Michael Auer, CFO.