Cu totii vorbim, de mai bine de o luna de zile, despre COVID, pandemie, stare de urgenta, criza medicala, criza economica si toate celelalte implicatii colaterale. Si este absolut firesc acest lucru, in conditiile in care nimeni nu s-a confruntat, cel putin in ultimii 100 de ani, cu o situatie de o asemenea amploare.

In momentul de fata nu stim cu exactitate (dar putem presupune) cum vor evolua lucrurile in perioada urmatoare sau cat va dura pana sa putem reveni la normalitate. Chiar daca in prezent multe companii se gandesc doar la supravieturie, este de inteles ca trebuie sa fie pregatite sa si actioneze, inca de acum,  pentru momentul la care vom reintra in regim normal de functionare.

Daca nimeni nu a fost pregatit pentru impactul medical provocat de acest virus, cu siguranta avem un istoric, relativ recent, al crizei economice de acum 10 ani. Este greu de anticipat care va fi impactul actual, insa multi analisti economici sunt de parare ca amplitudinea va fi mai mare decat in 2010 (daca ne referim la anul in care au inceput sa fie simtite efectele crizei in Romania).

Pentru ca am trait cu totii acest “film”, putem anticipa ca o noua criza economica care foarte probabil va urma celei medicale va genera in mod implicit nevoia companiilor de scadere a costurilor pe toate palierele posibile (forta de munca, cheltuieli administrative, bugete de marketing, investitii, etc). Iar scaderile de costuri vor trebui insotite, concomitent, de acelasi nivel de productivitate al angajatilor sau chiar unul mai bun.

Cum poate fi posibil acest lucru? Transformarea digitala este adesea perceputa ca un termen prea pompos sau un proces care se adreseaza doar marilor companii sau acelora care au bugete solide de investitii in tehnologie IT. Daca insa facem un mic efort sa intelegem corect conceptul, vom realiza ca, in realitate, transformarea digitala poate fi raspunsul la aceasta intrebare pentru orice companie, indiferent de dimensiune, cifra de afaceri sau domeniu de activitate in care activeaza. Se poate realiza etapizat, fara investitii initiale majore si cu beneficii imediate. Ma refer aici in special la comunicarea rapida si eficienta, dublata de lucrul colaborativ, de oriunde si in orice moment, atat intre angajati cat si cu partenerii.

In acest sens, puteti gasi aici detalii despre solutiile COSMO CONSULT de transformare digitala Work from Home, ale caror costuri pornesc de la 4.20 EUR/luna/utilizator. De asemenea, puteti participa gratuit la webinar-ul pe aceasta tema, care va fi sustinut in data de 29-Aprilie.

In momentul de fata aproape toate intalnirile de business (si nu numai) sunt desfasurate in mediul online, iar pe termen mediu (probabil pentru cel putin doi ani), din pacate situatia nu se va schimba semnificativ.

Totodata se previzioneaza reduceri semnificative ale cheltuielilor (de deplasare si nu numai) cu angajatii, iar asigurarea suportului de comunicare si colaborare in timp real devine obligatorie pentru toate companiile.

Posibilitatea de a lucra de la distanta cu partenerii si, acolo unde specificul activitatii permite, cu proprii angajati in conditii echivalente celor de la birou, devine, in contextul actual, o conditie sine-qua-non a desfasurarii in conditii normale a activitatii.

image/svg+xml

In momentul de fata aproape toate intalnirile de business (si nu numai) sunt desfasurate in mediul online, iar pe termen mediu (probabil pentru cel putin doi ani), din pacate situatia nu se va schimba semnificativ.

- Mihai Ionescu, Senior Sales Consultant

Share

Distribuie pagina prin urmatoarele canale:

0 share-uri

Mai multe noutati