De doua luni de zile sunt mai multe intrebari decat raspunsuri. Si cei care au crezut la inceput ca pot anticipa raspunsuri au ajuns la concluzia ca s-au pripit. Neprevazutul aduce situatii de adaptare la necunoscut. Mai ales acum, cand focusul se pune pe oameni, si nu pe tehnologie. #BeHuman or #GoDigital. Sau nu?

Multi angajati, printre care si noi, au avut si au beneficiat de posibilitea de a lucra de acasa de cativa ani. Ne-am bucurat de aceasta oportunitate, care ne-a pregatit parca intr-o mica masura pentru ce se intampla. Acum insa este diferit, dintr-o data orizontul fiecaruia s-a ingustat. Si in cadrul acestui orizont limitat, viata profesionala si cea personala incearca inca sa gasesca un echilibru.

De la inceputul acestei perioade si pana in prezent cred ca am putea defini deja cateva etape, general acceptate:

  1. Inceputul, cu entuziasm insa putin haotic: pe fondul stirilor care pareau sa arate numai o singura realitate, pe de alta, lucrul de acasa parea situatia ideala de a fi in siguranta. Activitatea profesionala incepea sa acapareze mult timp, nu se simtea inca tranzitia la online.
  2. Astfel incat am ajuns in a doua etapa: constientizarea haosului si nevoia de reguli. Si am inceput sa facem un program, atat pentru noi cat si pentru cei din jurul nostru: ne-am amenajat biroul intr-un colt de apartament, am stabilit pauzele, orele de masa etc
  3. Am intrat pe o linie dreapta, intr-o rutina. Urmam regulile, este mai putin haos. Cel mai probabil este linistea dinaintea furtunii.

Cu siguranta vor mai urma si alte etape, nu sunt usor de anticipat. Dar ce facem acum, cum ne asiguram ca ramanem conectati, ca vom fi aceeasi echipa de la inceputul anului, cum ramanem productivi?

  • Fii vizibil
    • Unele departamente nu comunica intre ele foarte des, prin natura activitatilor pe care le desfasoara. Poate este timpul ca activitatea lor sa fie vizibila, pentru a interactiona chiar si de la distanta; comunica pasii mici din proiecte, ceilalti colegi vor fi la curent cu activitatea curenta si vor putea incuraja progresul;
    • In intalnirile online alege sa ai camera deschisa. Conversatia devine mai umana, ai ocazia unui feedback dincolo de cuvinte care nu poate fi intuit in call-urile audio;
    • Nu renunta la ce obisnuiati sa faceti atunci cand lucrati offline. Mutati-le in online.
  • Fii flexibil
    • Sunt situatii diferite, fiecare angajat are propria viata, propriile provocari. Posibilitatea de a fi online atunci cand este posibil poate fi pentru unii dintre noi exact diferenta dintre haos si productivitate;
  • Comunica
    • Incepand de la cel mai inalt grad de responsabilitate din companie si pana la cel mai de jos, comunicarea trebuie incurajata. In echipe si intre echipe.
    • La nivel de companie, nu inceta sa comunici: cu clientii, cu comunitatile din social media. Ai grija insa sa adaptezi mesajele.
  • Fii uman
    • “Ce faci? Cum iti este?” ar fi o introducere perfecta pentru orice conversatie. Si nu accepta un simplu “bine” fiindca astazi, mai mult decat niciodata, nu inseamna nimic. Intreabarea va ridica bariere conversationale, va aduce interlocutorul mai aproape si iti va da tie informatii despre cum ar trebui sa continui sa comunici.
    • Este o perioada buna pentru a fi mai aproape de clientii existenti – poate ca nu apar proiecte noi la orizont. Incearca sa aduci putin mai multa valoare adaugata pe langa mesajul principal al subiectului abordat. Este inca o data, un bun prilej, pentru a consolida relatii de afaceri, pentru a fideliza mai tarziu.

Bineinteles ca daca nu avem intrumentele online prin care putem continua munca de acasa, toate acestea de mai sus sunt greu de realizat. Din fericire exista mult mai multe solutii (Microsoft 365)care ne pot ajuta sa comunicam cu colegii si clientii. Mai mult decat atat, putem lucra / modifica / adauga in continuare (si chiar mult mai bine)interactiv (Teams), in timp real, diverse tipuri de documente, cu colegii. Putem planifica (Planner) activitatile pe care le avem noi in desfasurare sau cele ale membrilor echipei si urmari statusul acestora. Prezentarile prin video conferinte le putem face interactiv (Sway), ne putem face mai bine intelesi prin intermediul unor reprezentari grafice(Whiteboard), iar la final, le putem inregistra si edita(Stream) pentru a fi folosite de catre alti colegi sau chiar posta pe social media.

Da, poate ca toate aceste taskuri care pot fi realizate online par si ele destul de indepartate, insa noi iti spunem ca nu trebuie sa fie asa – te poti convinge singur – am pregatit cateva pachete care sa contina necesarul de tool-uri pentru o companie sa-si continue activitatea in mediul online, cu costuri minime(Work From Home).

In final, concluzia nu poate fi decat una – digitalizarea este mai posibila decat oricand. A devenit o necesitate. Mediul online nu a fost niciodata mai animat si mai aglomerat. Dar si mai accesibil. Iar partea cea mai buna este ca, desi impus de conditiile actuale, latura umana este la fel de importanta.

Un articol scris de Alina Chica, Marketing Manager. Mai multe detalii: LinkedIn.

Share

Distribuie pagina prin urmatoarele canale:

0 share-uri

Mai multe noutati