Scaderea inregistrate de comert din cauza pandemiei, profiturile in scadere, falimentele care se apropie si ratele ridicate ale somajului au amenintat economia globala si locala in timpul crizei Corona si vor fi omniprezente pentru perioada urmatoare. Sunt afectate, in special, companiile mici si mijlocii implicate in lanturile internationale de aprovizionare. Dar acestea nu sunt singurele provocari; Cloud, IoT, Industria 4.0, inteligenta artificiala, digitalizarea si transformarea digitala erau deja prezente in scena IT, determinand noi tehnologii si strategii. Prin urmare, companiile ar trebui sa foloseasca acest timp pentru a dezvolta noi strategii si a accelera modernizarea tehnologiei informationale, pentru a putea actiona cat mai eficient posibil in momentul redresarii economice si poate chiar pentru a castiga cote de piata sustenabile. Klaus Aschauer, membru al Consiliului de Administratie si Chief Customer Officer al grupului COSMO CONSULT si Tobias Fenster, Chief Technical Officer, sunt de acord: toate drumurile duc catre cloud.

image/svg+xml

Cine are astazi o solutie compatibila in cloud si se gandeste la modalitatile in care isi poate folosi datele pentru a putea beneficia de ele in modelul de afacere pe care il detine, este cu un pas inaintea concurentei.

saas, cosmo consult, Tobias Fenster

- Tobias Fenster, Chief Technical Officer

IT-ul modern are nevoie de cloud

Pentru Aschauer este clar: „Cloud-ul pur si simplu deschide portile spre viitor. Sunt convins ca toate companiile care au astazi o solutie on-premise si se administreaza singure vor trebui sa gaseasca o strategie pe termen scurt sau mediu pentru a face fata solutiilor software pe care le-au instalat si sa foloseasca cloud-ul pentru compania lor in cel mai bun mod posibil. Viitorul companiilor este in cloud – sa investeasca in tehnologii precum Big Data, Data Link, Azure si machine learning. Subiectele legate de inteligenta artificiala pot fi discutate numai in conditiile existentei mediului cloud, ceea ce inseamna ca fiecare companie va fi fortata sa abordeze acest subiect, la un moment dat. Si apoi, desigur, pe parcurs, vor muta si solutia ERP si celelalte sisteme intr-un mediu cloud. Acest lucru conduce inevitabil la subiectul SaaS, Software as a Service – binecunoscutul sistem “platesti cat utilizezi”. Solutia noastra Intelligent ERP (iERP), de exemplu, se bazeaza pe cloud. Spectrul clasic de servicii este extins, sustinand activ deciziile operationale complexe cu asistenti inteligenti. Datele sunt mutate din sistemul ERP in cloud, unde sunt structurate si transformate cu ajutorul inteligentei artificiale, adica cu modele de calcul matematic si apoi mutate inapoi in sistemul ERP. In acest fel datele pot oferi sprijin semnificativ pentru decizii dificile in gestionarea materialelor, a productiei sau a vanzarilor.

Tobias Fenster adauga: „Luam datele relevante de la clienti, le prelucram, le optimizam, daca este necesar si le lasam sa se integreze in algoritmul furnizat de cloud – fara nicio grija pentru client. Rezultatul revine in ERP si ofera recomandari fundamentate pentru actiuni si sprijin in luarea deciziilor care nu erau posibil de luat inainte. Acest lucru nu s-ar fi putut realiza fara cloud, care actioneaza practic paralel cu solutia ERP a clientului si ofera o capacitate de calcul aproape nelimitata.” Dar Fenster mentioneaza si alte avantaje ale utilizatorii mediului cloud: „Actualizarile, schimbarile de versiune sau migrarile se intampla automat. Cu date de telemetrie anonimizate, incercam, de asemenea, sa asiguram o functionare optima. Daca, de exemplu, utilizatorii parasesc anumite pagini dupa o scurta perioada de timp pe versiunile noi, atunci versiunea probabil ca nu a functionat si stim ca trebuie sa lucram din nou la ea. Sau: pentru a efectua sarcina X a durat doua minute in versiunea veche si utilizatorii au dat clic de 30 de ori, iar in noua versiune dureaza jumatate de minut, iar utilizatorii au dat clic in medie de zece ori. Deci, noua functie pare sa dea rezultate. Astfel de sondaje sunt posibile doar in cloud. Acest lucru ne ofera sansa de a realiza optimizarea pe baza datelor reale, nu pe presupuneri sau feedback-ul direct, de obicei limitat, al clientilor.”

End-to-End si platforma IT

Platforma IT si solutiile end-to-end pot fi utilizate in mod eficient numai in cloud. Klaus Aschauer confirma: „Pe platforma Microsoft exista Azure Cloud ca baza pentru solutia de afaceri, aici existand diferite aplicatii. Una dintre acestea se numeste Dynamics 365 Finance and Supply Chain Management, care poate fi, de asemenea, impartita in doua: este posibil sa aveti nevoie doar de zona Finance sau numai Project Operations pentru proiect, plus poate Office 365 si Teams. In acest mod, aplicatiile de afaceri sunt accesibile dintr-o singura platforma, acesta fiind conceptul. In trecut, tendinta era de echipare a sistemelor ERP cu cat mai multe functionalitati, acum incercandu-se ca acestea sa fie disponibile pe o singura platforma pentru a utiliza aplicatii mai mici si pentru a le permite utilizatorilor sa le foloseasca mai usor.

In ceea ce priveste solutiile end-to-end, Fenster explica: „Din ce in ce mai multi clienti recunosc potentialul sistemelor integrate sau cel putin foarte bine conectate, adica vor sa se indeparteze de datele singulare si silozuri. Daca un furnizor de servicii poate oferi acest lucru de-a lungul unui intreg lant valoric, il poate ajuta enorm pe un producator care are majoritatea produselor in portofoliu si ofera interfete deschise: minimizeaza eforturile de integrare si pierderile. Acesta este si principiul care sta la baza activitatii noastre – sa sprijinim clientii sa fie castigatori ai digitalizarii. Unul dintre noile noastre instrumente care sprijina utilizatorii in drumul spre cloud este „Consultantul digital”, care se refera la acoperirea anumitor parti ale unui proiect sau chiar ale unor proiecte intregi pentru clientii mai mici, mai putin complexe, cu un sistem digital – o biblioteca digitala de active pe care o pot implementa si utiliza singuri.”

image/svg+xml

Companiile ar trebui sa se gandeasca la actualizarea la o noua versiune daca aceasta nu este SaaS; ar fi o jumatate de pas catre viitor.

klaus aschauer, saas cosmo consult

- Klaus Aschauer, Member of the Board & Chief Customer Officer

Partener in digitalizare. Strategia potrivita.

Pentru Aschauer, „Consultantul digital” joaca un rol important in intreaga „SaaSificare” a companiilor: „Este un instrument pe care il extindem pentru diferite aplicatii si care poate fi descarcat dintr-un app store. Poate fi folosit, de exemplu, pentru a descarca continut in Dynamics 365 Business Centralde care am nevoie pentru a configura contabilitatea in mod independent. Consultantul digital implementeaza apoi sistemul si integreaza clientul in configurarea contabilitatii. Asadar este un partener digital care are ambitia de a prelua anumite lucruri pe cont propriu. La fel ca si „Cosma”, chatbot-ul nostru, pe care îl punem la dispozitie, caruia ii puneti intrebari pe care altfel le-ati adresa unui consultant. El le transforma direct in interogari de cautare in mediul nostru COSMO si apoi le reda utilizatorului ca informatie. Cosma „este, de asemenea, o componenta a strategiei noastre Move2SaaS ce asigura din ce in ce mai multe servicii care pot oferi valoare adaugata pe baza de cloud.”

Klaus Aschauer este convins: „Gandind in directia aplicatiilor in cloud / SaaS este o necesitate si avem o strategie foarte clara in acest sens. Cred ca nicio companie nu ar trebui sa se gandeasca la o alta actualizare de versiune decat daca este in SaaS, asta ar fi doar o jumatate de pas spre viitor. De aceea, este important pentru clientii nostri sa oferim, odata cu strategia noastra Move2SaaS, o modalitate predefinita de a muta solutiile ERP on-premise in modelul cloud. In acest fel, putem sti in orice clipa care sunt intrebarile lor de-a lungul intregului proces.”

Vrei sa afli mai multe? Iti sugeram sa citesti mai multe despre acest subiect intr-un whitepaper dedicat:

Vreau sa citesc whitepaper-ul

Share

Distribuie pagina prin urmatoarele canale:

0 share-uri

Mai multe noutati